BLOGI
Nyt saa seinille piirtää! 5 ideaa uudenlaisiin tussitaulupintoihin
Työympäristöjen suunnittelussa korostuu nykyään erityisesti käyttäjälähtöisyys. Tilojen on oltava joustavia ja mukauduttava helposti muuttuviin tarpeisiin. Erilaisten kohtaamistilojen avulla tuetaan yhteisöllisyyttä sekä luovuutta. Tämä asettaa myös uudenlaisia...
Ajankohtaista: Riemusta mukana toimitilabrändäys-kilpailussa
Antalis Interior Design Award on Antaliksen järjestämä kansainvälinen personoidulle sisustussuunnittelulle omistettu kilpailu. Myös Riemusta on mukana kisassa, office-sarjassa, Taitorille suunnitellulla toimistolla. Käy äänestämässä omaa suosikkiasi! Lisätietoja...
Graafinen suunnittelu sisustuksessa
Graafinen ala tekee tuloaan enenemissä määrin sisustuspuolelle. Tulostustekniikoiden kehittyessä vaihtoehtoja on runsaasti mitä sisustamisessa voidaan hyödyntää. Jos kaupasta ei löydy esimerkiksi miellyttävää tapettikuosia, sen voi teettää juuri sellaiseksi kuin itse...
Tavoitteena cooli vai yrityskulttuurilähtöinen toimitila?
Biljardipöytiä ja pelihuoneita, säkkityynyjä ja keinuja - ”coolit” toimistot rantautuvat vähitellen myös Suomeen. Erityisesti luovista ja teknologia-alan yrityksistä liikkeelle lähtenyt uniikkien toimistojen sisustus alkaa levittäytyä pikkuhiljaa myös muihin...
Tuunaus ja muunneltavuus ovat tätä päivää toimistollakin
Kertakäyttökulttuurista kiertotalouteen siirtyminen alkaa vähitellen näkyä vahvemmin toimitiloissakin. Kun työtavat ja työn luonne muuttuvat jatkuvasti, asettavat myös ne uusia vaatimuksia tilojen muunneltavuudelle. Tilojen tulisi elää yrityksen mukana ja tukea työn...
5 tapaa hyödyntää työympäristöä yrityskulttuurin kehittämisessä
Yrityskulttuurin kehittäminen on pitkäjänteistä ja jatkuvaa työtä. Näkyvillä todisteilla - erilaisilla artefakteilla ja symboleilla voidaan vahvistaa yrityskulttuuria ja edesauttaa käytännön yrityskulttuurityötä. Fyysinen tila on tähän loistava väline....
Mikä ihmeen toimitilabrändäys?
Toimitilabrändäys (office branding, environmental branding) on maailmalla suosittua, ja se on vihdoin rantautumassa myös Suomeen. Enää ei riitä, että yrityksen logo tai valomainos on seinässä, vaan tilat nähdään keinona vahvistaa brändiä sekä viestiä yrityksen...
3 tapaa hyödyntää toimitiloja tehokkaasti
Nappaa talteen Riemun vinkit toimitilojen tehokkaampaan hyötykäyttöön. Innovatiiviset valkotaulut yrityksen ilmeellä, brändätyt kalusteet ja persoonalliset opasteet.
Mitä tilanne viestivät?
Jokainen tila viestii jotain - asiakkaille, työntekijöille ja jokaiselle, joka tilassa vierailee. Tämän huomaa esimerkiksi astuessaan sisään ravintolaan tai hotelliin. Muodostamme mielikuvia ja teemme nopeasti johtopäätöksiä siitä, minkälainen palveluntarjoaja on...
Tehdäänkö yhdessä jotain
riemukasta?
Lähetä meille viestiä, niin palaamme asiaan pikimmiten.